Klikk på bildene for å se bildeseriene

Endelig ble det tur til Chiang Mai i Thailand!

En uke på Tenerife i nov/des 2012. Været ble ikke som vi håpet, men turen var fin likevel.

"Vinuglene" fløy til New York høsten 2012

I oktober dro jeg på min første golftur sammen med tre golfvenninner. 1 uker med 4 dager på golfbanen og 2 dager på stranden ga mersmak. I tillegg var været nydelig og varmt med > 30 grader.
Det gjorde godt etter den dårlige sommeren her.

Eldbjørg inviterte "vinuglene" med familie til gården på Rott. 13 august dro 6 ugler med alle barn, svigerbarn og barnebarn vi kunne samle sammen. Denne gangen kunne ikke uglene fly, vi måtte ut i båt;-) Værmeldingen var dyster hele uken, men lørdagen opprant med sol og varme! Bjarte sørget for aktiviteter til både store og små, og vertskapet hadde dekket bord og grill med alt tilbehør. Det ble en fantastisk dag på alle måter.
På hjemturen hadde vinden frisknet til, så det ble en del sjøsprøyt, men da var batteriet i kameraet tomt;-)
I mars 2011 fløy "Uglene" til Dubai.Men nesten-lokalkjente Bente som guide ble det en uforglemmelig tur. Det blåste en kraftig og kjølig vind de første dagene, men de to siste fikk vi på stranden i 30 varmegrader. Vinden la ingen demper på våre turer til tekstil-, krydder-, veske- og gullmarkedet;-) Vi lunchet på Burj-al-Arab (Seilet), og besøkte de lekreste sjeikpalasser der vi "winet og dinet". Vi besøkte bl.a. Dubai Mall, som er verdens største handlesenter med verdens største aquarium, innendørs skisenter, skøytebane og "The world's most spectacular fountain". Intet mindre.
Venninnetur ("Uglene") til Krakow i september 2009. En veldig fin by med mange vakre kirker og bygninger. Maria-basilikaen var spesielt vakkert utsmykket. Vi bodde i en leilighet på grensen til jødekvarteret med gangavstand til sentrum. Vi besøkte saltgruvene og gikk utallige trappetrinn til 300 m under jorden. Vi gikk i lange gruveganger med usedvanlig frisk luft og mange vakre figurer skåret ut i saltstein av gruvearbeiderne. De må ha vært uoppdagede kunstnere på den tiden.

Treningstur til Alcudia september 2008 i regi av seniorgruppen på Elixia Forus. Vi gikk lang tur langs stranden etter frokost og hadde "vattengympa" kl 12. Vi var på grottetur og i en fabrikk som lager smykker av mallorcaperler.

Venninnetur til Amsterdam i september 2007.
"Uglene" flyr igjen;-)
Treningstur til Kvinen (Sirdal) en helg i juli 2007 i regi av seniorgruppen på Elixia Forus.
En tur til Karmøy i regi av Sola frivillighetessentral i juni 2007. Vi besøkte bl.a. Vigsnes gruver der kopperen til frihetsstatuen i New York kommer fra, og Skudesneshavn som er et idyllisk sted. Spesielt når været var så fint som på denne dagen.
En tur på Lysefjorden en vakker sommerdag i august 2006.
Med bilen på fergen kjørte vi i land i Lysebotn og kjørte "hårnålssvingene" opp til Ørnereiret og videre over fjellet og hjem via Hunnedalen.

Gladmatskolens matkurs i Villecroze, Provence. Okt. 2005
Vi bodde på Hotell Auberge des Lavendes.Vi dro til St.Tropez og besøkte Madame Edna på hennes strandrestaurant L'ESQUINADE.
På vei hjem var vi innom supermarkedet "Geant".
Vi var på marked i byen Aups, og kjørte opp til fjellbyen Moustiere St.Marie, der vi spiste hos Gerd Vigdis Yri-Mare på Restaurant Les Santos.
Vi kjørte gjennom verdens nest største canyon, Gorges du Verdon.